صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۱۰۰

 صهیونیست‌ها نابودی اسرائیل را پذیرفته‌اند

پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
مجموعه تحلیل‌ها، گزارش‌ها و اخبار در طول یک هفته گذشته نشان می‌دهد، اوضاع امنیتی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در رژیم صهیونیستی به مرحله غیر قابل پیشگیری رسیده است. در همین زمینه، «هرتزوگ» با ابراز نگرانی از اختلافات داخلی و ازهم‌گسیختگی صهیونیست‌ها گفت: «احساس می‌کنم به‌طور جدی به درگیری شدید نزدیک می‌شویم. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقعیت جنگ داخلی هستیم. تهدیدات خارجی به اندازه کافی وجود دارد و در این شرایط خشونت از هر نوعی خط قرمز است.»
از طرف دیگر، ارزش پول رژیم صهیونیستی نیز کاهش چشمگیری داشته است؛ به گونه‌ای که به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، با وجود افزایش نرخ بهره با دستور «امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، قیمت هر دلار با ۲ درصد افزایش به 64/3 شیکل رسید. به نوشته این منبع، انتظار می‌رفت با افزایش نرخ بهره، ارزش شیکل نیز در برابر دلار افزایش یابد؛ اما چنین نشد.
واکاوی داده‌ها نشان می‌دهد، دولت نتانیاهو در ظاهر هر چه تلاش می‌کند که با انجام اقدامات ضد ایرانی، فضا را در درون رژیم مدیریت کند؛ ولی باز هم موفق نخواهد شد. به عبارتی، نبود همگرایی در داخل سرزمین‌های اشغالی سبب شده است که دولت مستقر با کمترین محبوبیت نتواند بر مشکلات ساختاری و هویتی رژیم صهیونیستی فائق آید.
 به اعتراف لاپید، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی سال 2023، سال بسیار بدی برای اسرائیل خواهد بود، این مسئله به خاطر وجود سه موضوع منفی است که اقتصاد اسرائیل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
 لاپید گفته است: «نخستین عامل، یک بخش از جمعیت اسرائیل است که در بازار کار هیچ مشارکتی ندارد که آن بخش مذهبی «حریدیم» است.» وی افزوده است: «این کابینه می‌تواند برای جایگاه بین‌المللی و انسجام اجتماعی اسرائیل در سال ۲۰۲۳ مشکل‌ساز شود.»
لاپید در ادامه گفته است: «نمی‌توان بر حقیقت سرپوش گذاشت، ما به یک کشور چند پارچه تقسیم می‌شویم که متکی بر نظام قبیله‌ای خواهد بود. نه تنها جهان شاهد این واقعیت خواهد بود، ما اسرائیلی‌ها نیز این را خواهیم داد. اسرائیل در سال آینده [۲۰۲۳]، مذهبی‌تر و منزوی‌تر خواهد بود، در کنار اینها، یک تنش امنیتی نیز بر آن حاکم می‌شود.»
نکته بعدی توجه به این موضوع است که با وجود وضعیت آشفته در داخل سرزمین‌های اشغالی، امکان موفقیت بیرونی نیز برای رژیم صهیونیستی غیر ممکن خواهد بود. بنابراین، باید به پارامتر اصلی وضعیت بسیار شکننده سرزمین‌های اشغالی به منزله یک بازیگر منطقه‌ای اشاره کرد و در عین حال به میزان موفقیت آن بر اساس وضعیت درونی‌اش پرداخت. برگزاری چهار اعتراض متوالی به نام «شنبه‌های اعتراضی» که تنها در یکی از آنها حدود صد هزار نفر در خیابان «کابلان» تل‌آویو شرکت کرده بودند، سبب شده است این رژیم از درون هویت و جایگاه خود را از دست بدهد که این امر میزان اثرپذیری عملیات‌های آن را تا کمترین حد ممکن رسانده است. مجموع ارزیابی‌ها از وضعیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی در تونلی از مشکلات گرفتار شده است  که امکان رهایی از آنها برای‌شان غیر ممکن خواهد بود. به نظر می‌رسد، خود صهیونیست‌ها نیز نابودی اسرائیل را پذیرفته و منتظر روز موعود هستند. 
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات